Clean & Modern Layout, Hazel is packaged with awesome features, unlimited customizability, built-in mega menu, full WooCommerce design integration, and a super clean design, for minimal lovers.

OUR CONTACTS


PO Box 16122 Collins Street West Victoria 8007 Australia

(+23) 345 322 233

Vår Historie

Home / Vår Historie

I 2010 hadde Josef Tzegai Yohannes en visjonær idé – å skape sin egen superhelt, The Urban Legend. Inspirert av sine erfaringer i afrikanske land og ønsket om å gi positive rollemodeller for barn med forskjellig hudfarge, utviklet Josef en superhelt som talte for dem uten stemme.

Tross initial motstand i Norge, holdt Josef fast. Han tok visjonen sin til Comic-Con i San Diego og sikret en avtale med et forlag. Snart ble The Urban Legend omtalt i USATODAY, noe som markerte et betydelig gjennombrudd.

Idet betydningen ble anerkjent, inviterte The Nelson Mandela Foundation Josef til å bli Nelson Mandela-ambassadør i 2014. I samarbeid initierte de et prosjekt for sørafrikanske skoler og skapte en spesiell serie for barn. The Urban Legend fikk anerkjennelse og vant prisen for beste entreprenørartist ved Nordic Startup Awards i 2018 og OXLO-prisen i Norge i 2021.

Superhelten har tatt opp kritiske spørsmål i spesialutgaver, fra mobbing til rasisme, klimaendringer og førstehjelp. Integrert i skolepensum globalt, har The Urban Legend samarbeidet med anerkjente organisasjoner som The Nelson Mandela Foundation, Malala Yousafzai, Audi, Disney, 20th Century Fox og Regnskogsfondet.

Mer enn en superhelt, representerer The Urban Legend en påminnelse om å være et godt menneske. Den understreker at å skape endring og hjelpe andre starter med oss selv – en hverdagslig melding den ønsker å dele med alle.

Steve Baker er illustratøren bak de fengslende visuelle elementene som gir The Urban Legend liv.

“The Urban Legend handler om hva en superhelt betyr for oss, hvorfor vi bryr oss så mye, og hva vi anser som seier over det onde.”

Skaperen av The Urban Legend
Josef Tzegai Yohannes